Nog meer Vincent Pallotti, afrikaaaaaaa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Dool - WaarBenJij.nu Nog meer Vincent Pallotti, afrikaaaaaaa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Dool - WaarBenJij.nu

Nog meer Vincent Pallotti, afrikaaaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

He hallo!

Ben ik weer een keer! Omdat ik het zo naar mijn zin had op de eerste hulp ben ik daar nog een week langer gebleven. Ik dacht altijd dat de intensive care mij meer zou interesseren, maar dat blijkt de eerste hulp te zijn.

Tweede week nog meer interessante casussen gezien en ook heel veel gezelligheid en humor met mijn collega's.

Omdat het ook goed is om andere afdelingen te zien heb ik de vierde week meegelopen op de operatiekamers. Super interessante operaties gezien: bot transplantatie bij een man die door een auto was overreden en beide botten in 1 van z'n onderbenen had gebroken. Het bot wat getransplanteerd werd kwam uit z'n andere onderbeen.
Ook een mitralisklep vervanging gezien(voor de niet kenners: een klep in je hart). Meegekeken met de uroloog: verwijderen van een vernauwing in de urineleider bij een baby'tje van 2 maanden oud, kijkoperatie in de blaas, vasectomie (doorhalen van de zaadleiders). Daarnaast ook een grote buikoperatie bij een vrouw met necrotiserende fasciitis, vleesetende bacterie. En nog vele andere operaties, heb met veel verschillende artsen meegekeken.

Het interessante is dat je hier foto's mag maken, iets wat we "overseas" niet doen. Dat is een begrip wat ze hier vaak gebruiken. Ik ben de nurse van overseas.

Maar goed, operatiekamers: super interessant maar ik vind het niet leuk genoeg om hier te werken.

Buiten werktijd zie ik veel van Kaapstad. Zo ben ik gister met 2 collega's: Poppy & Mister H. naar Marco's african place geweest, een typisch Afrikaans restaurant met Afrikaans eten, muziek en dans. Het was super gezellig en heb het erg naar mijn zin gehad.

Ook is het weer hier heerlijk, en het is nog niet eens zomer! Het waait wel veel en hard deze maand maar verder ook veel zon en prima temperaturen!

Nogmaals, ik zal het vast al eens verteld hebben, maar ik heb het hier heel erg naar mijn zin. En wat mij betreft ga ik nog lange niet naar huis.

En dan als laatste: bedankt voor de leuke reacties en het lezen van m'n blog allemaal!

Ciaoooooooo Ingrid


  • 26 Oktober 2014 - 12:30

    Wim Dool:

    hello nurse !!!!!
    Leuk verslag weer!!!!! Waarin ik mededelingen lees waar mijn hart weer dubbel van overslaat. Wat mij betreft kom ik nog lange niet terug?

  • 07 November 2014 - 17:51

    Ria Schrama:

    Af en toe herlees is al je berichtjes weer eens en ik kijk uit naar je volgende avonturen.
    Vandaag heb je een schitterende foto op je Facebook geplaatst van de tafelberg.
    Geniet nog van je prachtige ervaringen, zowel in het werk als in je vrije tijd.
    Ik blijf je volgen, ook op Facebook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

3 maanden naar Zuid-Afrika om te reizen en vrijwilligerswerk te doen.

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 3469

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 November 2014

3 maanden Zuid-Afrika

Landen bezocht: